Vooroordelenkoffer

‘Bekijk het altijd van twee kanten’

Dat je een situatie altijd van twee kanten moet bekijken hebben de kinderen de afgelopen weken wel geleerd. Wat je ziet of wat je denkt te zien hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. Als je beter kijkt of in gesprek gaat met een ander, kom je te weten wat er nog meer aan de hand kan zijn.

Steelt de jongen de tas van een mevrouw? 
Als je naar de afbeelding keek leek dit echt zo te zijn. Toen de kinderen de gehele tekening te zien kregen, bleek er een piano naar beneden te komen. De jongen was een held. 

De kinderen van groep 5/6 hebben in twee- of drietallen 50 verschillende platen bekeken, gediscussieerd, vragen beantwoord en raadsels opgelost.

Pesters, meelopers, slachtoffers…
De aankomende tijd gaan we gesprekken voeren over deze drie groepen binnen een groep. Daarnaast komen de begrippen ‘Vooroordeel’ en ’Feit’ nog een aantal keer aan bod. Het blijkt soms nog lastig te zijn om deze twee begrippen correct te gebruiken. 

496B43E4-D34F-467B-91B2-E7563F73D84E 496B43E4-D34F-467B-91B2-E7563F73D84E
3277275B-0C89-41BB-8B48-69F7BBB35B97 3277275B-0C89-41BB-8B48-69F7BBB35B97
5D59FD1C-EB11-4361-BF4D-C65A9D81E35E 5D59FD1C-EB11-4361-BF4D-C65A9D81E35E
FB8382D2-BB8B-43FF-B0C7-4512E672C4E0 FB8382D2-BB8B-43FF-B0C7-4512E672C4E0
0EA6EEC6-EBE1-4F1C-84DE-E022CA0787AB 0EA6EEC6-EBE1-4F1C-84DE-E022CA0787AB
5B1E7A87-0C14-4008-B321-62184859B24E 5B1E7A87-0C14-4008-B321-62184859B24E
4BB7A5BC-7C31-44E9-B5FB-35BFC0035B29 4BB7A5BC-7C31-44E9-B5FB-35BFC0035B29
A256404F-F849-4089-BA1E-3CE4BD60FFDC A256404F-F849-4089-BA1E-3CE4BD60FFDC
B4235728-7D94-4252-8A06-C969F84E55DC B4235728-7D94-4252-8A06-C969F84E55DC
C208B6FC-AA3A-43A0-9CFB-FAEF70BCEB1F C208B6FC-AA3A-43A0-9CFB-FAEF70BCEB1F
3D05C6CD-0AA6-4785-93D7-FD06E1111AF7 3D05C6CD-0AA6-4785-93D7-FD06E1111AF7
653BC5BA-FE4D-48A5-9144-1B9A688C80EA 653BC5BA-FE4D-48A5-9144-1B9A688C80EA